Kyckling och nya byxor!

Idag har jag inte gjort så mycket. Har lagat mat, lite kyckling med ris och osmakad currysås.
Blev lite fel men men.. Jag råkade bränna såsen så fick göra om allt, och så var ju curryn såklart nästan slut men det gick. Har tyävrr ingen bild på maten men jag delar med mig av det goda ändå för det blev hur gott som helst.
Du behöver;
• Kyckling
• Frysta wokgrönsaker
• En liten bit av en röd peppar
• Två skedar Sambal Oelek
• En halv paprika
• En vitlök
• Peppar och salt ev. kyckling krydda

Jag gjorde såhär.
Jag skar min kyckling i små bitar och la i stekpannan. Kryddade dem lite och lät dem bli lagom stekta. Sen hackade jag min röda peppar och min paprika och la ner den i kycklingen. Tryckte i en vitlök och mina wokgrönsaker sen på med vatten så det täcker allt. Detta lät jag koka i 30 minuter under lock. När jag sen kom tillbaka hälde jag av det kvarstående vattnet och la på två matskedar Sambal Oelek och rörde om så det kom på allt. Klart! Till detta serverade jag då ris och currysås. 
Min currysås gör jag såhär:
• 3 msk smör
• 1 msk curry
• 3 msk mjöl
• 4,5 dl vätska (kan vara vatten, grädde eller mjök. man kan också blanda lite hur man vill)
• 1 st hönsbuljong

Lägg 3 msk smör i en kastrull och häll i curryn låt fräsa ihop.
Sen ska mjölet i och det ska också fräsa en stund. Därefter ska vätskan i, se till att blanda ordentligt så att inget fastnar i botten. Sen i med hönsbuljongen.
Den är jätte simpel och god. Se till att röra ordentligt och inte ha på för hög värme när du fräser till allt. Det var detta jag gjorde fel och min curry blev svart.

Nog om mat, jag var med mamma på stan nyss. Vi fikade och handlade lite julklappar. Fick mig också ett par jeans som jag behöver. Har typ inga jeans längre. Så det var bra. Här får ni en titt. 

Suddig bild i affärren, men man ser iallafall.

Och lite detaljer.

Ha det bra! Kram!

Kommentera här: