Frukost

Sitter och äter frukost. Tänkte att jag skulle bli lite mer nyttig så jag gjorde en omelett med lite olika grejor. Se recept nedanför bilden. 
Ska laga spenatsoppa med ägg senare. Spännande, har aldrig lagat det innan och det ska tydligen vara rätt så nyttigt. 
När mamma kommit hem senare ska jag åka och handla! 
 
Min omelett
• bacon
• spenat
• små tomater
• 1/2 dl grädde
• 3 ägg
 
Jag började med att steka bacon, spenat och tomat halvor. Medans det stektes så gjorde jag själva smeten och blandade ihop ägg och grädde med lite vitlökspeppar. Sen hälde jag över smeten på bacon blandningen och lät steka på ett tag.
 
enligt mig så är det väldigt mycket mat. Jag orkar bara en halv.
 

Kommentarer:

1 Amanda [SPONTAN]:

Vad gott det där såg ut att vara :)

2 Jonas:

Vilken bra start på dagen du måste ha fått =)

Kommentera här: